Thursday, April 21, 2011

PeLik taPi hEbAt !!!!!

Salam...
Alhamdullilah selepas melalui hari2 yang  sangat mencabar akhirnyur aku telah pun masuk ke satu lembaran baru dialam yang baru...yela..seperti yang korang sedia info kan..selama 5bulan duduk di rumah without buat ape2..banyak sangat perkara yang hampir2 aneh dan kadang2 aku pun tak paham...ape yang penting sebagai seorang manusia..sudah pastinya akan melalui hal2 macam ni...keputusan spm  dah pun di umum kan secara rasmi dan sudah hampir sebulan..walaubagaimana pun..aku tetap nak bersyukur kehadrat illahi dengan keputusan yang telah aku terima..walaupun bukan semua A tetapi sangat2 la memadai dengan keputusan setakat 5A je..urm...special thanks to abah dan emak yang tak henti2 mendidik aku dari sebesar telapak tangan sehingga la sekarang..aku sangat2 sayang mereka...mereka sumber inspirasi aku..insyallah aku akan buat yang terbaik untuk membahagiakan depa.,huhu utara nohh...!!!







     Hah,selama 5 bulan duduk je kat rumah tanpa berbuat apa2 ni.. macam2 la jenis surat tawaran IPTs datang mengunjungi rumah aku tanpa aku undang...cehh tak tau malu..urm tapi dengan berbesar2 hati aku terima jela...lepas satu2 datang...buat masa ni aku baru dapat satu offer dari UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA...yang menjadi persoalan yang ditujukan kepada diri ku sendiri ialah..bidang yang telah ditawarkan kepada aku adalah DEGREE IN CIVIL ENGENNERING....huh..jauh giler dari apa yang aku minat...memang la kalau dengan macam bangga kan? tapi yang nak pergi belajar ni saper? huhu
lau aku tak minat pun satu hal juga..JOhor tuu..jauh kott..tu tak kira la kan memang la kata pepatah "tak cuba tak tau"..tapi based on membe2 aku yang semamang nyue dah pro kan..ternyata susah jugak bidang ni..aku bukan apa..tak mau buat kerja separuh jalan..nanti yang susah hati dah tentu2 la abah and emak...huhu
so actually aku masih la berfikir2 tentang hal ni...hopefully dapat cari jalan keluar..kalau ikutkan bidang yang aku betul2 minat ialah komunikasi dan media..(masscomm)...urm..aku nak share dengan korang la antara surat2 tawaran yang dah datang kt rumah aku..huhu








huh banyak kan? haha ada yang datang entah dari negara mana entah..tak pernah dengar nama..hahaa


   Ok2..now turn to new story..urm seperti yang lepasan SPM 2010 sedia maklum la kan..sabtu dan ahad lepas iaitu 16 dan 17 haribulan april yang lepas..telah berlangsung nyu program temuduga bagi bidang2 yang memerlukan temuduga..huhu
dengan megah nyu aku pun check la through website UPU kn..ahahah..nama aku dengan bangga nyur terpapar melalui skrin lappy ni dalam bidang yang aku inform tadi la.."mass comm"..punye la awal pagi bertolak from seremban ke melaka..oppss lupe nak inform tempat temuduga aku tu kat UiTm MELAKA...huhuh
melalui surat panggilan temuduga tu waktu temuduga aku berlangsung jam 8.30 pagi so kelam kelibut la bangun pagi then kuar awal..huhu bukan apa,seriusly memang aku atau abah aku tak tau dimanakah letaknye UiTm MELAKA..hahha
alhamdullilah sampai awal dari target mase aku..urm punye la penuh parking lot...nasib bek la ade place for kereta aku...syukur la coz allah mempermudahkan urusan aku kan..haha
Ok..now dah masuk kt sini..perh punye la besar tempat ni pluss berdebar2 kan ...haha..dari awal pintu masuk apa yang boleh aku konklusikan ialah majoriti yang hadir on that day adalah perempuan..OMG...mane pergi kaum adam ni???? adui..tu tak ape la kan..yang lagi wat aku rase tak berapa nak selesa kan bidang yang aku nak bertemuduga ni pun tak ramai boy..urm bukan pe aku just tertanya2 la kan...mana pergi rase nak bersaing antara satu sama lain dalam kelompok lelaki? adui..haha
ok..di pendekkan story la kan..ade due sesi interview tau for bidang aku ni..first kena buat essei tentang bidang ni..of corse la dalam full ENGLISH..haha then sesi kedua sesi FACE TO FACE...haha
sesi face to face to memang wat aku tak kering gusi giler nak gelak jer..aku notice dalam ramai2 hanya aku dan sorang gurl ni kne interview dalam setengah jam..adui sampai an lecture aku dah tak de soklan bru aku kuar..harap2 la dapat sebab memang minat la...huhu special thanks to  Sir Khairuddin dan Sir Hanapi..serius best...huhu



hurm...penat dah tangan aku menaip..harap2 dapat la kan..aminnn!!!!
insyallah aku akan update lagi soon..!!!

No comments:

Post a Comment